jan
18

Igaz, hogy a császármorzsa készítés történt időben a legkésőbb, de muszály azzal kezdenem.

Eszti, imádlak. De tényleg, nagyon fini lett a császármorzsa. Pedig nagyon kb-ra tettem bele mindent, mert ugye semmi mérőedényünk nincs itt kint, csak kanál, meg bögre, úgyhogy azokat használtam, amink van. Minden hozzávalót egybeöntöttem, összekevertem, és aztán nagy nehezen kisütöttem. De nagyon finom lett. Orsinak is nagyon ízlett, igaz csodálkozott, hogy este 9kor még nekiállok ilyet csinálni. De hamar kész lett, és jól esett neki is :). Szóval nagyon feldobtad az esténket, nem elég hogy láttalak webcam-en, még ilyen tuti receptet is adtál vacsira.... :)

Fényképem sajna nincs róla, de te tudod milyennek kellene lennie, más meg majd elképzeli :)

Akkor menjünk visszafelé az időben, ha már így kezdtem. Tegnap bent voltun a városban, és végre rászántuk magunkat egy kis fényképeszkedésre is. Leszálltunk a buszról a Keskustori-n (ez a főtér neve finnül - szerintem :) ) és lefényképeztük Orsi kedvenc templomát, a teret, a színházat, na meg a gyárakat, melyek kéményei ontják a füstöt... Ez elég fura nekem itt a tiszta Finnországban, de ez van. Még így is sokkal tisztább a levegő, mint otthon, és ezt senki ne vegye sértésnek.

De jöjjenek inkább a képek:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez Orsi kedvenc sárga temploma a főtéren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt láthatjátok is előtte...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a színház.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És még mindig a színház, csak már belemásztam a képbe... :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na azt nem tudom, hogy ez mit ábrázol, vagy hogy mi akar lenni, de jól néz ki...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És ez az, amit említettem, a füstölgő gyárkémények a városközpontban.

Hát most ennyi kép készült a városban, de ígérem, készítünk még majd a főutcáról és a látnivalókról is képeket. Reméljük majd a nap is kisüt, mert úgy szebb.

 

Pénteken pedig Helsinkiben voltunk a Finnexpo-n megrendezésre kerülő Matka Fair-en, vagyis az itteni utazás kiállításon. Állítólag ez Skandináviában a legnagyobb Turizmus kiállítás. Hát nem mondom, szép nagy is volt. Egy egész épületrészt, kiállítótermet szenteletek a finn régióknak. Ott volt aztán minden, kóstoló (étel-ital), egy szakács kamerák előtti főzős műsort csinált az egyik sarokban. Valami halas ételt főzött, de nagyon jó illat volt. És ott voltak a különböző régiók képviseletei is, mint például Rovaniemi standja. Az nagyon jó volt, még jobban meghozta a kedvünket, hogy meglátogassuk a Krisztit és a Csongort az északi sarkkörön... :). És még volt egy pár stand, ahol a különböző sportlehetőségekről lehetett több infót szerezni.

A másik, jóval nagyon részben volt a nemzetközi része a kiállításnak. Még magyar standot is találtunk, nem mondom, hogy nem voltak meglepődve, amikor hallottak minket magyarul beszélni... De sebaj, vicces volt. Egy bácsi még azt is közölte velem angolul, hogy kellene játszanunk a nyereményjátékukon, ahol egy utazást nyerhetünk Budapestre, és a Meridienben szállhatunk meg ennek keretein belül. Hát kitöltöttem a lapot, hogy örüljön, de be kellett írni az állandó lakcímet, így nem hiszem, hogy megnyerem az utat, azok után, hogy Magyarországi címem van... :)

Sok egzotikus ország is ott volt, a thaiföldi, és a nepáli standnál nagyon aranyosak voltak a képviselők. Még kisebb kulcstartókat, meg képkereteket is adtak nekünk. Tényleg nagyon kedves emberek. A legjobb, legszebb színű szatyor viszon a "Maldív szigeteken" volt. Vagy legalábbis annál a standnál. A hölgy ott nem volt valami mosolygós, de gyönyörű katalógusokat hoztunk onnan, és még dvd-t is adtak.

A német standnál meg legalább gyakorolni tudtuk a németet. Vagyis én beszéltem az egyik bácsival németül, gondoltam úgy majd jobban ki tudom fejezni magam, de szomorúan tapasztaltam, hogy nagyon sokat felejtettem. :( Igaz, a bácsi azt mondta, hogy milyen jól beszélek, de sajnos én nem így éreztem. De nagyon rendes volt, adott nekem internet elérhetőségeket, címeket, hogy hol tudok érdeklődni a szakmai gyakorlat ügyében, vagy esetleg nyári munka után. Tényleg nagyon segítőkész volt mindenki.

Még jó kis műsor is volt. Valami táncos fiúk vetkőztek félmeztelenre a színpadon... Izgi volt. :) Sajnos arról nem sikerültek jól a képek, úgyhogy azt nem tudom megosztani veletek. De itt vannak azok a képek, amelyek sikerültek a kiállításon:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a finnexpo épülete, Helsinki külvárosában van, az autópályáról egyenesen le lehet ide jönni, egyátalán nem kell bemenni a városba.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezek a képek bent készültek a tömegben, kb. lehet látni rajta a standokat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ő a Viking Line (hajótársaság) figurája :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Arra sajnos nem jöttem rá, hogy ők minek a figurái, de nagyon jó fejek voltak... :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a kép pedig már visszafelé készült a buszon.

 

Hát ennyi mára, most más nem jut az eszembe. Majd még jelentkezünk.

Puszi mindenkinek otthon, Veszprémbe és Komlóra is :)

Eszti

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tampere.blog.hu/api/trackback/id/tr16886243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zolivér 2009.01.26. 10:23:38

Az a kupola a fötéren a városháza elött, az szökökút. Télen így beburkolják hogy ne fagyjon meg vagy mi.
süti beállítások módosítása